Cyklojízda Vltavská - Divoká Šárka a zpět
aneb cyklotrasy A1, A17, VE-DE, 0078.
Předem se omlouvám za možné chyby v místopisu Prahy, stále nejsem Pražák a k orientaci v Praze používám víceméně názvy stanic MHD nebo vlaku.
Tradiční start od Pražské (Holešovické) tržnice k Nádraží Holešovice a Výstavišti je stále stejný. V podvečer se dá projet až k Výstavišti bez problémů, Stromovka je obvykle ucpaná chodci, kteří jako stádo nerespektují značky namalované na zemi a chodí po části chodníku určené pro cyklisty.
Stromovku je nutné projet skoro celou, druhým viaduktem pod tratí Praha – Děčín projet a za ním pokračovat vlevo do kopce. Po sjezdu dolů prudce vlevo a na křižovatce doprava.
Podél Vltavy dojet až do Podbaby, kde přejet přes přechod pro chodce opět do viaduktu pod tratí Praha – Děčín.
Šáreckým údolím postupně stoupáme podél trasy autobusu 116 a poté se napojíme na ulici Horoměřickou a později Nebušickou. Provoz na obou je silnější než v Šáreckém údolí, přesto je v pohodě.
V Nebušicích projedeme do poloviny „obce“ a podle šipky cyklotrasy VE-DE odbočíme do vilové čtvrti. V tuto chvíli se zbavujeme skoro úplně provozu, po chvilce přijíždíme k lesu, kde se dále z nabízených cest po žluté mírně z kopce. I v lese je cesta asfaltová, takže pro silniční kola jako dělaná.
V lese se držíme žluté turistické značky, v místě, kde chybí nebo odbočuje mimo asfatovou cestičku se držíme cesty za nosem, tedy po asfaltu. Přes hory a doly (nic strašného) dojedeme až ke konečné tramvají Divoká Šárka, kde se můžeme občerstvit v McDonaldu a pokračovat po cyklochodníku podél Evropské.
Neustále přejíždíme křižovatky, ale nájezdy na chodník jsou dobré, pokud máme štěstí, potká nás zelená vlna na přechodech.
Kousek před Dejvickou cyklochodník končí, proto buď dojedeme po chodníku, nebo musíme vjet na rušnou silnici. Na Vítězném náměstí buď zajedeme do metra, nebo můžeme odvážně pokračovat směr Prašný most, Hradčanská, po náhradní silnici okolo budoucího tunelu Blanka využijeme vyhrazený pruh pro autobusy a u Sparty jedeme buď po chodníku nebo kličkujeme mezi auty.
Poté nás už čeká jen sjezd po Milady Horákové dolů na Strossmayerovo náměstí a Vltavskou, odkud jsme začínali.
Shrnutí
Trasa je méně náročná, délka okolo 29 kilometrů (z Vltavské na Vltavskou) nebo 24 z Vltavské na Dejvickou. Zejména poslední úsek u Dejvické a poté cesta zpět na Vltavskou je po silnicích s hustým provozem zejména v pracovní dny, případně po tramvajových pásech, kde je nutné dávat pozor na jedoucí tramvaje.
Značení
Kvalita značení je dobrá, případně se jede systémem „za nosem“
- Vltavská – Nádraží Holešovice – Stromovka neznačeno
- Stromovka – Podbaba jako A1
- Podbaba – Nebušice jako VE-DE
- Nebušice – Divoká Šárka jako VE-DE, 0078 a turistická žlutá
- Divoká Šárka – Dejvická ( – Vltavská) neznačeno
Mapa
Zvětšit mapu Příspěvek na téma Cestovatelské zážitky.