…a budu si remcat :-)
Z aktuální výluky mezi Prahou a Lysou nad Labem:zaměstnanci SŽDC a ČD jsou banda dětí, které si hrají s vláčky a cestující je nezajímají. Čest tomu málu, kteří pro cestující pracuji.
Jsem rád, že nám po třech letech v Milovicích vymění autobus. Stávající při otáčení volantem vydává opravdu zajímavé zvuky…
České dráhy už nechtěly čekat, až stát a SŽDC najdou finance a začnou stavět tzv. Nové spojení II – propojení Masarykova a Smíchovského nádraží. Bohužel si na to vybraly nevhodný stroj. Naštěstí se při tomto pokusu nikomu nic vážného nestalo. http://www.novinky.cz/…tupiste.html
V Praze od července budeme pravděpodobně moci k cestování MHD použít nový časový kupón. Bude přenosný, platný tři roky a bude téměř zdarma – každý rok za 20 Kč. Jedinou nevýhodou bude, že na rozdíl od opencard nebo papírového ekvivalentu jej nestrčíte do kapsy, ale budete muset mít kočárek nebo jej vodit za ručičku.
Francouzské dráhy jsou ještě vtipnější než pražský dopravní podnik. Když DPP kdysi začal používat šedesátku tramvají 14T „Porsche“, záhy zjistili, že jim tramvajky ničí koleje. Francouzský dopravce si objednal 2000 vagónů, ale bohužel špatné šířky, takže se jim drhnou o nástupiště na řadě nádraží, které musí nechat přestavět…
Jedna trochu pozitivní zpráva od Českých drah – I letos České dráhy na trh uvedou síťovou jízdenku, zvanou Jízdenka na léto, na kterou bude možno neomezeně cestovat vlaky ČD ve druhé vozové třídě 14 po sobě jdoucích dní od 1. července do 31. srpna za cenu 990 korun pro držitele In-karty s platnou zákaznickou aplikací či pro držitele platného průkazu ISIC, nebo za cenu 1 190 korun pro cestující, kteří nevlastní In-kartu nebo průkaz ISIC.
Ještě předtím, než zprovoznili kompletní síť metra, jsem se jel, když už jsem byl v neděli v Praze, projet skrz projížděné úseky. Zaujal mě rozdíl v informacích pro cestující na trase A a B. Na béčku strojvedoucí jen zamumlal seznam stanic, které bude souprava projíždět a stejně na Českomoravské spustil hlášení „Příští stanice Palmovka“, byť poprvé zastavil až na Náměstí Republiky. Na áčku před každou projížděnou stanicí zaznělo hlášení česky a anglicky, že příští zastávka se z provozních důvodů projíždí. Možná i proto jsem vysvětloval turistům na béčku, že na Florenc se prostě metrem nedostanou, i kdyby sebevíc chtěli. Trochu mi to připomenulo metro v Minsku, kde jsme se se Stoupou snažili dostat asi 2× na jednu stanici, než jsme pochopili, že stanice je prostě zavřená.
U dočasné zastávky vlaku ve Vaňově (u Ústí nad Labem), na přejezdu u bývalé restaurace Lípa, vznikla improvizovaná stanice první pivní pomoci. Člověk vystoupí z vlaku a může se občerstvit čerstvě točeným pivem.
Když vidím, jak některé matky s kočárky nastupují a vystupují z prostředků veřejné dopravy, mám silné pochybnosti o tom, že svá dítka mají rádi. Občas to toriž spíš vypadá, že by je z kočárku chtěli raději vysypat. Zrovna nedávno při nastupování do vlaku paní jela s kočárkem popředu, nedokázala odhadnout, jestli jsou přední kola ve vlaku a kočárek už tak tak mizel mezi vlakem a nástupištěm (samozřejmě by se tam nevešel, ale na vysypání dítěte by to stačit mohlo). Návod na ovládání kočárku ve spojitosti s MHD vydal nedávno ROPID.
Masarykovo nádraží: „Služební hlášení pro zaměstnance čistící informační tabuli na čtvrté koleji. Uveďte, laskavě, informační tabuli na třetí koleji do původního stavu…“
Pošlapal jsem britskou vlajku… Teda boty spolucestující paní… Za ten nevkus si to zasloužily :-)
Od dubna nabídnou České dráhy o víkendech na rychlících do Děčína místo starých koženkových vozů jednotky CityElefant, které jsou známé z příměstských linek okolo Prahy a Ostravy a o víkendech nejsou všechny jednotky využity. Je to jednoznačně posun dopředu, i když příměstská jednotka není na rychlík nejvhodnější a navíc se obávám, že to povede ještě k vyšší poruchovosti těchto jednotek, která nyní i přes víkendové odstávky není zrovna malá.
Běžného cestujícího by mohla dnešní ranní eskapáda s vlakem uvrhnout směrem k nadávkám na České dráhy, ale mě rozhodně ne. Když do Milovic místo CityElefantu přijelo pojízdné muzeum v podobě soupravy 451, úplně jsem se rozzářil i přes drobnou nevyspalost. K mé nelibosti jsme tímto muzeálním kouskem honosně nazývaným „Vozidlo operativní zálohy“ jeli jen do Lysé nad Labem, kde následoval přestup do CityElefantu.
Někteří zbrklí jedinci, kteří nechápou nápis na vlaku „Služební jízda – nenastupujte“, si museli následně přestoupit ještě jednou. Přitom stačilo, pokud chtěli jet na Prahu, se zadívat do dáli a uvědomit si, že onen přistavený vlak je příliš dlouhý na cestu v jednom celku a tedy nádražákům nezbývá, že něco v Lysé zanechat. A že to asi bude ta, která ke od Prahy vzdálenější.
Další skupinou zbrklých jedinců byly ti, kteří chtěli jet ku Kolínu a při nastupování do vlaku jim stačilo ke štěstí, že vlak přijel od Prahy (je přece jasné, že přece nepojede zpět do Prahy). Ti pro změnu skákali přes koleje ke svému vlaku jako kamzíci vyplašeni slonem.
Děkuji in memoriam tomu blbovi, co se nechal přejet před pár hodinami u Lysé nad Labem, za prodloužený pobyt v příjemně vytopeném vlaku, zatímco policajti v mrazu obíhali zvenku soupravu a zdržovali nás ještě víc.
Sice asi pozdě, ale přeci: Kdyby to náhodou někdo nepochopil, tak pražská MHD jezdí tento týden ve středu podle jízdních řádů Po-Čt, ve čtvrtek podle pátečních, v pátek a v sobotu podle sobotních. Až bude 17. listopadu, tak bude ve středu jezdit jako v pátek, ve čtvrtek jako v sobotu, v pátek jako v pátek a potom už zase normálně až do Vánoc :-)