Infolinku musíte informovat
Napsáno 28. 8. 2008
Mám pocit, že jsem nyní spáchal zločin. Volal jsem totiž na infolinku
Českých drah a chtěl se zeptat, jak přesně funguje jejich Charta cestujících. Předem si
dovolím poznamenat, že tolik jsem se nezasmál ani u nejlepší komedie,
kterou jsem v životě viděl, a že jich bylo dost. Zvedám telefon,
vytáčím číslo 840 112 113, prokousávám se hlasovým automatem na živou
konverzující. Na druhé straně se ozývá postarší ženský hlas,
neurčitě se představuje a ptá se, co potřebuji. Trochu zkráceně to asi
vypadá následovně:
- Já: Chtěl bych se zeptat na pravidla charty cestujícího.
- Ona: Moment, já si tu charitu tady najdu. |||| Co potřebujete?
- Já: Z čeho se vypočítává cena k vrácení? Z celého úseku na jízdence nebo pouze z úseku, kde došlo ke zpoždění?
- Ona: Malý moment. |||| Z celé jízdenky pochopitelně. Doložíte zpoždění, to vám udělají na každé mezinárodní pokladně.
- Já: Ale mě řekli, že to mám poslat poštou.
- Ona: A dali vám adresu do Olomouce?
- Já: Ne, na stránkách je adresa do Prahy, kam to patří.
- Ona: Na jakých stránkách?
- Já: www.cd.cz/charta.
- Ona: No tak to tam pošlete. |||| A to vám pak vlak ujel a vy jste se vrátil?
- Já: Proč by měl ujet, jen měl zpoždění 240 minut.
- Ona: Ale to nic nedostanete, jedině, že byste se vrátil zpátky z Krakova do Prahy.
- Já: Proč bych se měl vracet, měl jsem jízdenku do Moskvy a tam jsem taky byl. A když z celé jízdenky, tak dá se spojit víc jízdenek, když není váš pokladní systém schopný úsek vydat na jednu jízdenku?
- Ona: Ne, jen z jedné jízdenky.
- Já: Dobře. Děkuji.
- Ona: Dobrý den, tady České dráhy, volám ještě kvůli té charitě.
- Já: Ano?
- Ona: A vy jste teda dojel, kam jste chtěl?
- Já: Ano.
- Ona: Tak proč chcete peníze zpátky?
- Já: Protože charta mi dává právo.
- Ona: Jaká charita?
- Já: No nic, děkuji za informaci, už mi asi stejně nic moudrého neřeknete.
- Ona: Na shledanou.
- Ona: Dobrý den, vy jste ten pán z charity?
- Já: (raději) Ano.
- Ona: Já jsem si to teď četla a vy jste jel dál, takže nárok nemáte, protože jste pokračoval včas.
- Já: No to ano, ale to je vedlejší, vlak měl 240 minut zpoždění, tak mám na to nárok, ne?
- Ona: No, … asi ..... ano.
- Já: Tak vidíte.
- Ona: Ale když chcete zpátky peníze, tak byste se musel v Krakově vzdát cesty.
- Já: A proč? Já nežádám o vrácení celého jízdného, ale dle charty cestujícího o 20%, ne podle TR10, nebo jak se to jmenuje.
- Ona: No jo, tenhle předpis.
- Já: Já si to nevymyslel. To je dohoda mezi ČD, jejichž jste zaměstnankyní, myslel jsem, že mi poradíte.
- Ona: No vždyť vám říkám, že to zkuste poslat a uvidíte. Je to z ceny jízdenky v jednom směru, ne z úseku.
- Já: Dobře, díky. Ještě tam musím napsat, že váš pokladní systém neumí vydat jednu jízdenku jako celek.
- Ona: No to neumí, na to nejsme napojeni.
- Já: Ne, protože je blbej. Jízdenka Praha – Tallinn jde, ale ne přes Moskvu.
- Ona: Protože nejsme napojeni na systémy v Rusku. To umí v ČD Travel.
- Já: Tím to nebude, tam jsem ty jízdenky kupoval, ale děkuji za informaci, na shledanou.
- Ona: Na shledanou.