STK není pro srandu
Dnes byl pro mou osmnáctiletou Toyotu velký den – šla na technickou. Byla to moje první technická kontrola, kterou jsem s autem absolvoval, čili jsem nevěděl, na co se připravit – a taky to tak dopadlo :-) .
V 7:20 jsem vyrazil z Holešovic na Černý most. Pokud vám připadne 40 minut na průjezd Prahou moc, tak vězte, že jsem ke stanici STK přijel za pět minut osm. Křižovatka pod Libeňským mostem prochází rekonstrukcí a nebýt některých hodných řidičů, pak bychom tam stáli mnohem déle.
Jako první na technické přichází na řadu emisní měření. Připojení odsávačky, nastartování, pak měření při vyšších otáčkách a nakonec měření se sondou. Neptejte se mě, jak to funguje, já to nevím. Jediné, co jsem se dozvěděl bylo, že mám v Prčicích katalyzátor.
S tím jsem nakonec souhlasil, červený sloupec měřených emisí to dokazoval, kdyby se nakonec nepřišlo na to, že moje Toyota žádný katalyzátor nikdy neměla :-D .
Emisní samolepku jsem tedy dostal, na řadu přišla samotná technická. S novými brzdovými destičkami, zadními tlumiči a novým olejem jsem žádné problémy nečekal a taky nebyly – až na drobné detaily, jako je povinná výbava. Chybějící hever by mi byl možná odpuštěn (stejně si nedokážu představit, že si sám vyměňuju kolo tak, aby to bylo bezpečné), ovšem špatně fungující světlo odhalilo absenci žárovek, takže do třiceti dnů musím prokázat, že mám kompletní povinnou výbavu vozidla. To naštěstí nezabere tolik času, bude stačit ukázat, že mám vše, co je požadováno na papíře :-) .
Příspěvek na téma Individuální doprava.