milbiho remcálek

…a budu si remcat :-)

Charita od ČD

Napsáno 27. 9. 2008

Zcela, dle mých znalostí a očekávání o společnosti České dráhy, mi včera příšlo vyrozumění, že žádost o charitu (pardon, žádost o vrácení přeplatku na základě Charty cestujícího) se zamítá, protože došlo k nehodové události, díky čemuž se zpoždění neuznává.

Ponechme stranou, kdy jindy může být zpoždění vlaku více než 120 minut, pokud nedojde k nehodě. Možná, když jistá skupina obyvatel ukradne kabely.

Na odpovědi je ale vtipná věta: „Vlak 201 opouštěl dne 9.8.08 naše území se zpožděním 319 minut (Petrovice u Karviné), které bylo způsobeno nehodovou událostí?“.

Ponechme také stranou, proč bylo zpoždění tak velké (ano, objezd přes Krnov něco zabere). Ale dvě věci mi nesedí:

  • Z Bohumína jsme měli jet jako vlak 202 (Vídeň – Varšava), ne 201 (Praha – Krakov). Proto jsme také dojeli do Krakova.
  • Zpoždění 319 minut v Petrovicích u Karviné by znamenalo být v této stanici v 8:21. Vlak EC jede z Bohumína do Krakova skoro tři hodiny, čili bychom byli v podle věty v dopisu v Krakově v 11:00. Jenže s polským vlakem Ex 3108 jsme z Krakova odjeli v 7:55 a do Varšavy dojeli v 10:55.

Zpoždění tedy nemohlo být kvůli nehodě u Studénky větší, než 80 minut, neboť pravidelný příjezd vlaku 201 do Krakova je 6:22 (my dojeli před osmou, abychom stihli přepojení vagónů na Ex 3108).

Je mi jasné, že ČD nechtějí nic platit, vůbec se jim nedivim. Ale když už chci lhát, tak to dělám tak, aby se na to nepřišlo. Souhlasím, že překlep v číslu 319 (minut) může být správných 39 (minut), to ale nevysvětluje, proč jsme se potloukali po Polsku přes Krakov a do Varšavy přijeli o čtyři hodiny později.

Aktualizace po telefonátu ze dne 29.9.:

Volal jsem Mgr. Vávrovi. Jemu je prý jedno, že jsme měli být vlak 202. Na jízdence je vlak 201, a to je směrodatné. A jestli bylo zpoždění kvůli Studénce 70 nebo 319 minut, to je také jedno, protože potom se zpoždění může klidně přenášet dál a dál a narůstat. Prý mi tedy pošle nový dopis, ve kterém se za ČD omluví za 70 minut zpoždění. Proto jsem ho důrazně upozornil, že pokud nevysvětlí těch dalších 170 minut a proč jsme byli v osm hodin ráno v Krakově, kde jsme neměli být, tak se mě jen tak nezbaví.

Čili naprosto nechápu, k čemu Charta cestujícího slouží, neboť ČD nikdy neuznají chybu.

Aktualizace dvou e-mailech ze dne 29.9.:

No dobrá, musím uznat, že jsem se opět zasmál. Pan Magistr mi v e-mailu tvrdil stále, že 9.8. v Petrovicích u Karviné měl náš vlak zpoždění 319 minut. To je možná pravda, nebudu se hádat, ale protože jsme z Prahy odjížděli 9.8. večer, byli jsme v P. u K. až následující den ráno, tedy 10.8. Pan Magistr neví, že co je po půlnoci, je už druhý den a stále by si mlel svou, kdybych mu to nevyložil jako prvňákovi. Holt titul není všechno.

Přesto stále čekám na vysvětlení, proč nedošlo k přepojení vozů na vlak R202 a proč zpoždění z 96 minut narostlo cestou přes Krakov na rovných 240 minut.

Příspěvek na téma Veřejná doprava.
Komentuj





  • Všechna pole jsou povinná.
  • Komentáře v jiném než českém a slovenském jazyce budou bez milosti smazány.
  • Se psaním nespěchej, na formuláři je nastavený časový zámek.


Registrace není v současné době veřejně dostupná.

RSS

RSS zápisků | RSS komentářů

Zajímavé weby

Členění zápisků

Veřejná doprava (451)
Já, mé druhé já a blog (385)
Zajímavosti z Česka (268)
Cestovatelské zážitky (238)
PC, software a internet (226)
Obecné a nezařazené články (173)
Kamarádi, slečny a kolegové (143)
Individuální doprava (125)
Sladké pokušení a jiné jídlo (122)
Filmy, seriály a divadlo (122)
Mobily a PDA (107)
Napsali jinde (90)
O fotkách a focení (83)
Milbi varuje a kritizuje (78)
Remcání na počasí (73)
Zajímavosti ze světa (70)
Hudební zážitky (47)
Milbi doporučuje a chválí (27)
Vtipné historky odkudkoliv (21)